Artikler

renere brændstoffer for Robin Subaru motorer

På 3 marts, 2005 godkendt Sydafrika kabinet renere brændstoffer for Sydafrika. Denne lovgivning har været effektive 1 januar 2006. Traditionelt, blyholdigt Robin Subaru benzin motorer brugere har brugt brændstof. I denne artikel tage vi et kig på blyfri (ULP) og føre udskiftning benzin (LRP) og de ændringer, der er nødvendige for Robin Subaru motorer til at fungere effektivt med nye brændstoffer.

Bly er blevet brugt i brændstof siden 1920. Under normal drift af benzinmotorer finder “pinge” eller “banke” sted. Motor knock finder sted, når den sidste del af luft-brændstof blanding i forbrændingskammeret detonerer ukontrollabelt – dette kan beskadige motoren. For at forhindre “banke”, kræver benzin en bestemt oktan niveau. Oktantallet i brændstof er et mål for dens modstand til at forårsage banke. Jo højere oktantallet tendens af banker vil forekomme. Så bly er blevet føjet til brændstof siden 1920, da det var en omkostningseffektiv måde at øge fuel´s oktantallet.

Med teknologiske fremskridt, der opstået en større bevidsthed om miljøvenlige køretøjer. I dag er design af køretøjer ved hjælp af katalysatorer standardpraksis. Blyholdig benzin kan ikke bruges i køretøjer med katalysatorer, så blyfri benzin er blevet indført i Sydafrika i 1996. Den ekstra bonus for at bruge blyfri benzin, er, at det ikke udsender skadelige bly ud i atmosfæren, som kunne skade menneskers sundhed og miljøet. En anden fordel køretøj eller en motor ejere er, at blyfri benzin ikke resulterer i dannelsen af ætsende elementer, der forårsager skader på tændrør og udstødningssystemer. Dette vil reducere vedligeholdelsesomkostningerne.

Så hvilke typer brændstof vil være tilgængelige?

Regeringen besluttet på at 3 type af blyfri benzin (ULP) vil blive fremstillet:

91 research-oktantal

92 research-oktantal

93 research-oktantal

Brug af forskellige oktantal niveauer vil variere baseret på placering – for eksempel:

Hvis du bor under 1.200 m over havets overflade 91, findes 93 og 95 sorterede ULP. I denne højde bliver 95 LRP også tilgængelige til brug.

Levende højde højere end 1.200 m over havets overflade giver mulighed for 91,93 og 95 graded ULP med 93 LRP.

Derfor bestemmer højden ULP eller LRP, som vil være tilgængelig.

Blyfri benzin er generelt velegnet til plæneklipper, motorcykel og påhængsmotorer. Det er dog tilrådeligt at kontakte producenten for at bekræfte den bedste form for benzin til brug i din særlige motor.

Hvad med Robin Subaru motorer?

Goscor motorer divisioner meddelte, at udfasningen af blyholdig benzin ikke ville være et problem for Robin Subaru motorer.

De anbefaler at motor ejere beslutte på den mest hensigtsmæssige blyfri benzin (ULP) eller føre udskiftning (LRP) benzin bruger kun benzin lønklasse til deres motorer. Det ville ikke være en god idé at holde på Skift mellem de forskellige kvaliteter, der er tilgængelige.

Hvis anden grund bruges kvalitet af brændstof behov ændres, skal brugere tage deres motorer til den nærmeste servicecenter for motoren at være de-coked. Det er en enkel procedure, hvor mekanikeren fjerner topstykke for at fjerne alle kulstof fra topstykke til tilbage lap ventilerne.

Det er ikke tilrådeligt at motor ejere gøre det selv især når service garantier er stadig gyldige. Eksisterende Robin Subaru motor garantier vil bo i takt under udfasning af blyholdigt brændstof på den betingelse, at motoren ejere Send motorer på servicecentre for den de-koksfremstillingen af motorer.

Tagged , , , ,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *